بروز نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت حدود دو برابر بیشتر است

11 دسامبر 2018- محققان دریافتند که شیوع نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت حدود دو برابر بیشتر از افراد غیر دیابتی است. مطالعه ای که به رهبری دانشگاه گلاسکو از سوی شبکه تحقیقاتی دیابت اسکاتلند انجام و امروز در مجله ی Circulation منتشر شده است، نشان می دهد که احتمال مرگ بر اثر نارسایی قلب در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1، در مقایسه با بیماران مبتلا به نوع 2 دیابت و افراد بدون دیابت، بالاتر است. با وجود این، برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 داروهای کمتری بمنظور پیشگیری و درمان نارسایی قلبی تجویز می شود. در حال حاضر به تحقیقات بیشتری برای بررسی مزایای مصرف بیشتر داروهای قلبی عروقی توسط افراد مبتلا به دیابت نوع 1 نیاز داریم.

در این تحقیق که اطلاعات بهداشتی 3.25 میلیون فرد مبتلا به دیابت و بدون آن، در طی یک دوره 10 ساله از ژانویه 2004 تا دسامبر 2013 ، بررسی شد، میزان بستری به دلیل نارسایی قلبی و هر گونه مرگ و میر در طی 30 روز پس از ورود به بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

محققان تعداد بستری شدن به دلیل نارسایی قلبی را به طور ملی برای افراد بالای 30 سال ثبت کردند.

این مطالعه نشان داد که در کل تعداد بستری به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان در میان افراد مبتلا به دیابت، بدون در نظر گرفتن نوع دیابت آنها، بیشتر از افراد غیردیابتی است. با این حال احتمال مرگ در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ( هم مردان و هم زنان)، در طی 30 روز از زمان بستری، بیشتر است.

دکتر دیوید مک آلیستر، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: میزان ابتلا به نارسایی قلبی در طول زمان برای افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت کاهش یافته است، اما همچنان در افراد مبتلا به دیابت این خطر دو برابر بیشتر از افراد بدون دیابت است. یافته های ما نشان می دهد که نارسایی قلبی یکی از عوارض دیابت است که به اندازه ی کافی تحت بررسی قرار نمی گیرد تا بموقع تشخیص و درمان شود، به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1.

به طور کلی، تفاوتها در خطر مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی فاحش است؛ در مقایسه با زنان بدون دیابت، تعداد پذیرش بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی که در طی 30 روز منجر به مرگ شده بود، برای زنان مبتلا به دیابت نوع 1 حدود 2.5 برابر بیشتر بود. در یک مقایسه معادل برای مردان، تفاوت در ریسک تقریبا چهار برابر بود. به عنوان مثال، ما انتظار داریم که در میان مردان 50 تا 69 ساله ی مبتلا به دیابت نوع 2، از هر 1000 نفر، 1.1 نفر در معرض خطر مرگ ناشی از نارسایی قلبی قرار گیرند که در مقایسه برای مردان مسن بدون دیابت، این آمار تنها 0.2 نفر در هزار نفر است.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2018-12-incidence-heart-failure-two-fold-higher.html